Skocz do zawartości

Dopasowanie zaczepu


szantymen

Rekomendowane odpowiedzi

możesz kupić używany ale moim zdaniem to tak jakbyś kupił używane klocki hamulcowe do samochodu

 

Nie mogę zgodzić się z takim stwierdzeniem . Czy np klocek hamulcowy po montażu i przejechaniu powiedzmy 20 km kwalifikuje się do wymiany ???????? . Po wyjęciu z samochodu ( przy wymianie łożyska koła ) jest pełnowartościowym produktem , jednak używany . Nie można chyba tak uogólniać sprawy . Ważne jest chyba to w jakim stanie jest dany zaczep a nie to że używany . Okładziny cierne to detal podlegający wymianie , więc w czym jest problem ????????.

Nawiasem mówiąc czy wszystko kupujemy nowe

mieszkania

samochody

przyczepy

?????????????????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

szantymen, nie ma problemów z kupieniem okładzin ciernych do AKS , czy to w sklepach z częściami do przyczep , czy tez bezpośrednio w serwisie ALKO, w ubiegłym roku zmieniałem w AKS 2000 i okazuje się , że są dwa rodzaje najpierw przesłano mi nie te , odesłałem i wymienili na prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz kupić używany ale moim zdaniem to tak jakbyś kupił używane klocki hamulcowe do samochodu

 

Nie mogę zgodzić się z takim stwierdzeniem . Czy np klocek hamulcowy po montażu i przejechaniu powiedzmy 20 km kwalifikuje się do wymiany ???????? . Po wyjęciu z samochodu ( przy wymianie łożyska koła ) jest pełnowartościowym produktem , jednak używany . Nie można chyba tak uogólniać sprawy . Ważne jest chyba to w jakim stanie jest dany zaczep a nie to że używany . Okładziny cierne to detal podlegający wymianie , więc w czym jest problem ????????.

Nawiasem mówiąc czy wszystko kupujemy nowe

mieszkania

samochody

przyczepy

?????????????????????????????????

Zle mnie zrozumiałeś... Okładziny cierne w AKS da się oczywiście wymienić ale nie tylko to stanowi element zaczepu, z własnego doświadczenia wiem że większość używanych stabilizatorów dostępnych np. na allegro pochodzi z przyczep powypadkowych i taki zaczep powinno się najpierw dokładnie obejrzeć. Nie namawiam do zakupu nowego zaczepu z AKS ale moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie bo mamy gwarancje i pewność że taki zaczep sam się nie wyczepi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszczeze dodać ,że w zaczepie AKS oprócz okladzin ciernych ,które możemy wymienić na nowe, zużywa się też sam zaczep.A tego już się nie naprawia tylko wymienia na nowy.Kupując używke musimy o tym pamiętać.

 

 

przyczepy-wiola,Panie Arielu ,mam pytanie do Pana.W działalności Pana firmy, oprócz produkcji przyczep jest m.in. wypożyczalnia przyczep jak rówież sprzedaż haków holowniczych.I tu chciałbym się zapytać czy były przypadki odpięcia się przyczepy z haka holowniczego podczas jazdy.

Jeżeli tak ,to co mogłobyć przyczyną?.

A drugie pytanie odnośnie haka holowniczego.W moim samochodzie mam zamontowany hak WESTFALIA z odłaczanym połączeniem kulowym ,automatyczny ,wypinany od dołu.

I tu podobne pytanie ,czy były przypadki odpięcia się tego typu haka od samochodu.Czy haki automatyczne wypinane można uważać za bezpieczne.Dodam ,że hak był kupiony nowy i jest profesjonalnie zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepy-wiola,Panie Arielu ,mam pytanie do Pana.W działalności Pana firmy, oprócz produkcji przyczep jest m.in. wypożyczalnia przyczep jak rówież sprzedaż haków holowniczych.I tu chciałbym się zapytać czy były przypadki odpięcia się przyczepy z haka holowniczego podczas jazdy.

Jeżeli tak ,to co mogłobyć przyczyną?.

A drugie pytanie odnośnie haka holowniczego.W moim samochodzie mam zamontowany hak WESTFALIA z odłaczanym połączeniem kulowym ,automatyczny ,wypinany od dołu.

I tu podobne pytanie ,czy były przypadki odpięcia się tego typu haka od samochodu.Czy haki automatyczne wypinane można uważać za bezpieczne.Dodam ,że hak był kupiony nowy i jest profesjonalnie zamontowany.

Oczywiście zdarzają się takie przypadki i to dość często. Głównym powodem takich sytuacji jest zużyty zaczep lub kula haka w samochodzie. Średnica kuli powinna wynosić 50mm (+ - 1mm) i jeśli jest ona mniejsza od tej wartości np. ze względu na zużycie może spowodować wyczepienie się przyczepy lub uszkodzenie zaczepu (powoduje tzw. bicie które może go uszkodzić). Bardzo istotnym elementem jest też nacisk na kule haka który w samochodach osobowych nie powinien być większy niż 150-200kg ani mniejszy niż 50kg, w przyczepach campingowych nie jest to problem są tak projektowane aby osiągy wyniki w tych zakresach. Problem pojawia się w przyczepach towarowych tupu SAM gdzie ich "producenci" nie zwracają na to uwagi przy planowaniu budowy takiej przyczepy.

 

Co do haków automatycznych Westfalia nie mam żadnych zastrzeżeń (no może oprócz ceny :przytul: ) bo jest to rozwiązanie z najwyższej półki i nie masz się o co martwić. Sam taki posiadam od ponad roku i jestem zadowolony. Jednak od czasu do czasu warto zmierzyć średnice kuli (szczególnie jest to skierowane dla użytkowników systemów AKS których okładziny dociskają kule haka z siłą nawet 1,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo istotnym elementem jest też nacisk na kule haka który w samochodach osobowych nie powinien być większy niż 150-200kg ani mniejszy niż 50kg

 

rozumiem że wszystkie Wasze przyczepy spełniają te wymagania? oczywiście na pusto bo za ładunek to odpowiada użytkownik Pytam jako użytkownik Wioli latający nieraz pare setek km na pusto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Arielu skąd takie dane:

Średnica kuli powinna wynosić 50mm (+ - 1mm)

Bardzo istotnym elementem jest też nacisk na kule haka który w samochodach osobowych nie powinien być większy niż 150-200kg ani mniejszy niż 50kg.

 

Skoro to Pana zainteresowania to proszę nie wprowadzać w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość używanych stabilizatorów dostępnych np. na allegro pochodzi z przyczep powypadkowych

 

Powinno się to napisać dużymi literami i stale przypominać. :ok: Bo kto sprzedaje stabilizator od swojej przyczepy? Na dodatek sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Arielu skąd takie dane:

Średnica kuli powinna wynosić 50mm (+ - 1mm)

Bardzo istotnym elementem jest też nacisk na kule haka który w samochodach osobowych nie powinien być większy niż 150-200kg ani mniejszy niż 50kg.

 

Skoro to Pana zainteresowania to proszę nie wprowadzać w błąd.

Nie wprowadzam nikogo w błąd i wszystkie dane które są tu wypisane są poprawne, proszę spojrzeć na tabliczkę znamionową swojego haka na której makymalny nacisk jest wyraźnie napisany oraz wziąć kulę haka i ją zmierzyć :ok: może znajdę jutro trochę danych na ten temat z innych źródeł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madmir to jakia według Ciebie jest średnica kuli i nacisk? :ok:

 

według mojej wiedzy kula śr 50mm a w samochodach osobowych nacisk na kule najczęściej 50-100kg (czasem 120) Prosił bym o wyjaśnienie bo teraz zgłupiałem :D

 

Coś na te tematy;

AL_KO http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/handelservice/instr/kulowe.htm

WESTFALIA http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=10&L=4#irfaq_8_a989c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że wszystkie Wasze przyczepy spełniają te wymagania? oczywiście na pusto bo za ładunek to odpowiada użytkownik Pytam jako użytkownik Wioli latający nieraz pare setek km na pusto
Oczywiście że spełniają bo są to wymogi homologacyjne które są sprawdzane, wszyscy producenci przyczep muszą spełniać te wymagania :ok:

 

Powinno się to napisać dużymi literami i stale przypominać. :D Bo kto sprzedaje stabilizator od swojej przyczepy? Na dodatek sprawny?
Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie :D

 

według mojej wiedzy kula śr 50mm a w samochodach osobowych nacisk na kule najczęściej 50-100kg (czasem 120) Prosił bym o wyjaśnienie bo teraz zgłupiałem :D

Maksymalna w samochodach osobowych to 150kg (większość to około 100-120 a 150 to większe Vany, Suvy, Terenówki itp. głównie zależy to od producenta samochodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kit napisał/a:

rozumiem że wszystkie Wasze przyczepy spełniają te wymagania? oczywiście na pusto bo za ładunek to odpowiada użytkownik Pytam jako użytkownik Wioli latający nieraz pare setek km na pusto

 

Oczywiście że spełniają bo są to wymogi homologacyjne które są sprawdzane, wszyscy producenci przyczep muszą spełniać te wymagania :D

 

dziękuje za odpowiedz :ok: i ciesze się że wybrałem markową przyczepe i że dobrze radze pytających o te kwestie :D

 

kit napisał/a:

według mojej wiedzy kula śr 50mm a w samochodach osobowych nacisk na kule najczęściej 50-100kg (czasem 120) Prosił bym o wyjaśnienie bo teraz zgłupiałem :D

 

Maksymalna w samochodach osobowych to 150kg (większość to około 100-120 a 150 to większe Vany, Suvy, Terenówki itp. głównie zależy to od producenta samochodu)

 

tak tak wiem :D proszę kolegę madmira o wyjaśnienie swojej tezy z poprzedniego postu bo za cholere nie rozumiem dlaczego podważa oczywiste i wszytkim znane dane? :D i jakie są one jego zdaniem? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica kuli powinna wynosić 50mm (+ - 1mm)

Niestety nie-średnicę kuli określa Polska Norma PN-76 S-47291 zgodna z normami DIN a nawet GOST i wynosi 50h13 (pasowanie h13 to -0,46mm)oznacza to żę minimalna średnica kuli może wynosić 49,54mm i nigdy nie powinna przekroczyć 50mm.Podając średnicę(50mm (+ - 1mm)można odnieść wrażenie że dobra jest kula o średnicy 49,00mm i 51,00mm.

Odrębną kwestią jest granica eksploatacyjnego zużycia,kula o średnicy 49,00mm i mniej jest złomem.

Jeśli chodzi o nacisk pionowy na kulę to Kolega kitwyjaśnił to w zasadzie doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.