Skocz do zawartości

Troche o holownikach, czyli czym ciągamy swoje przyczepki?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mam trochę większego od Hondy Jeepa Cherokee, z niemal 200kM silnikiem i ciągnęłem dwuosiową 8 metrową przyczepę przez kilkaset kilometrów. Tę samą przyczepę ciągnęłem 3 lata temu BMW524td, róznica ogromna,nie chodzi o moc, przyśpieszenia, ale o stabilność jazdy autem nawet klasy suv, nie wspomnę o terenówce.RADOŚĆ Z JAZDY :):)

Ja ciągam Grandem z silnikiem 4,7 i to jest już zupełny wypas :)

Wyprzedzenie tira jadącego 90km/h trwa moment, a minimalne szarpniecia od przyczepy czuć dopiero przy mocnym wietrze i prędkości ok. 130km/h .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH pytanie do Bawariusza Jaki motor w Cherokim(pojemność) i apetyt na paliwo

Motorek 4 litry zasilane gazem, a co do spalania to 100 km przejeżdżam za 15, no z przyczepą 18 litów gazu, liczmy 2,25x18=40zł50gr, czyli równowartość 10 litrów benzyny lub ropy, ale dynamika jazdy, pewność zachowania się składu w czasie jazdy ...bezcenna :)

 


Jeep trochę inny od mojego a to ta przyczepa

post-56057-imported-18142a23-b819-44a1-8964-d2a25a0010b2_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorek 4 litry zasilane gazem, a co do spalania to 100 km przejeżdżam za 15, no z przyczepą 18 litów gazu

 

No tak tylko wiadomo jak to w życiu - nie ma nic za darmo. Problem z LPG przy ciąganiu przyczepy dla mojego auta jest taki, iż muszę tankować co 280 km (zbiornik 35 litrów - spalanie 12 litrów/100km). O ile w Polsce stacji gazowych chyba jest więcej niż stacji z benzyną o tyle jadąc za granicę mogą być problemy z dostępem do tego paliwa :).

 

Np. w Austrii jest zaledwie kilka stacji a i cena LPG nie jest zachwycająca. W Słowacji chcą aby za gaz płacić im koniecznie gotówką (nie wiem z czego to się bierze, ale na stacji gdzie przyjmowali karty za benzynę można było płacić plastikiem, a za gaz już nie :) ). W Czechach taka sama historia :).

 

Ot takie moje przemyślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z LPG przy ciąganiu przyczepy dla mojego auta jest taki, iż muszę tankować co 280 km (zbiornik 35 litrów - spalanie 12 litrów/100km). O ile w Polsce stacji gazowych chyba jest więcej niż stacji z benzyną o tyle jadąc za granicę mogą być problemy z dostępem do tego paliwa :).

 

Np. w Austrii jest zaledwie kilka stacji a i cena LPG nie jest zachwycająca. W Słowacji chcą aby za gaz płacić im koniecznie gotówką (nie wiem z czego to się bierze, ale na stacji gdzie przyjmowali karty za benzynę można było płacić plastikiem, a za gaz już nie :) ). W Czechach taka sama historia :).

 

Ot takie moje przemyślenia :)

W tym roku byłem nad Balatonem jadąc przez Słowację i nie było problemów z tankowaniem (nie robiłem spisu stacji). Wszędzie płaciłem kartą. Muszę tankować co ok. 200km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie nasunęło czysto teoretyczne pytanie ogladajac na TV TURBO zakup kontrolowany, gdzie prezentowany był Citroen C-Crosser

 

I teraz lepszy jako holownik bylby C-Crosser czy moze Audi A6 quattro, bo ceny widze ze podobne? Jeden i drugi ma wystrczajaco mocy i naped 4x4. Niby SUV pownien byc lepszy, ale dlaczego? C-Crosser jak A6 nie maja skrzyni redukcyjnej, oba sa nadwoziami samonosnymi, masy pewnie podbne, A6 (wedlug towcar) 18xx kg C-crosser tez 18xx.

 

Co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu holowników to od jakiegoś czasu zacząłem się rozgladac za nowym samochodem. Odwiedzając salony róznych producentów zauważyłem coś bardzo ciekawego.

Ale od początku. Kupując jakąkolwiek gazetę motoryzacyjną zauważycie, że w zamieszczanych danych technicznych nie podją DMC przyczepy z hamulcami. Szkoda bo to tylko jedna dodatkowa linijka danych a dla carawaningowców bardzo ciekawa. Odwiedzając strony internetowe wiekszości producentów też nie znajdziemy w danych technicznych interesującej nas informacji. Cóz robic mysli sobie czlowiek, trzeba iść do salonu Pan sprzedawca pewnie wie. Odwiedziłem salon Peugeota zainteresowany promocją diesel w cenie bezyny. Pan sprzedawca dosłownie zasypał mnie informacjami odnosnie wagi netto, przyspieszenia od 0-100, elastyczności i Bóg wie jeszcze czego. W pewnym momencie zadałem pytanie jaka jest DMC holowanej przyczepy z hamulcami i .......Pan postawił oczy i rozłożył ręce. Przyznał, że akurat tego nie wie :ok: Zaczeło się gorączkowe szukanie homologacji bo wraz z kierownikiem doszli do wniosku, że pewnie tam będzie (mieli rację bo faktycznie tam jest). Po kilku minutach Pan rozłozył ręce i powiedział, że nie znalazł a więc takiej informacji mi nie udzieli. Podziekowalem grzecznie i poszedłem do domu, choć z salonu wyszedłem bez kluczowej dla mnie informacji ani zapewnienia, że ją otrzymam.

Reasumując - oczywiście poszperać w internecie można i pewnie takie dane się znajdzie ale zastanawiające jest to, że podobne sytuacje zdarzyły się w oplu i fordzie. Ta jedna linijka danych moze się dla kogoś okazać bardzo znacząca przy wyborze nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta jedna linijka danych moze się dla kogoś okazać bardzo znacząca przy wyborze nowego auta.

Cześć AgaMi. To co napisałeś jest bardzo mądre i rzeczywiście bardzo często i gęsto pewne informacje można uzyskać dopiero po zakupie, ale przecież mamy tę stronkę.

Sami możemy stworzyć sobie encyklopedię wiedzy na dany temat. Zaraz dodam taki temat "Holowniki i ich dopuszczalne obciążenia, masy całkowite, długości, kopalnia wiedzy o tym czym można holować itp." i każdy napisze coś o swoim aucie. Zobaczymy może się przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgaMi tyle problemów a wystarczyło otworzyć prawe drzwi lub maskę .......

 

Znajdujesz tabliczkę znamionową / Pan z salonu Ci pomoże / a na niej :

 

WVWZZZ8547KK66211

 

2000

3400

1-1200

2-1250

 

To na samej górze co ma 17 literek i cyfr to nr. VIN

To pod spodem to DMC pojazdu

Niżej DMC zespołu pojazdów

Niżej naciski osi ale to jużCię nie interesuje

 

Teraz od DMC zespołu pojazdów odejmij DMC pojazdu i masz wynik ile możesz ciągnąć

W powyższym przykładzie 3400 - 2000 równa się 1400 kg.

 

Sprawdzone w 99% przypadków :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgaMi tyle problemów a wystarczyło otworzyć prawe drzwi lub maskę .......

 

Nie trzeba być wielkim znawcą jak widać :piwko: Na samochodzie musi być taka tabliczka. Ale czasami najprostsze sprawy robią się zagmatfane...

 

Niemniej teraz wszyscy wiemy gdzie można znaleźć interesujące nas dane :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.