Skocz do zawartości

Problem z gniazdem 7-pinowym


Sławciu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znaczy że co, bo ja nie kapuje... :hmm:

Kontrola jak kontrola, zdarzyła mi się raz jadąc z przyczepą i pan władza zażyczył sobie pokazania jak działają wszystkie światła w przyczepie. Nawet trójkąt od przyczepy chciał widzieć, kurde a ja do knausa trójkąta nie mam, lece do sklepu! :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kartrait, a po co trójkąt w przyczepie jak masz w aucie w razie awarii nie ustawiasz dwóch jeden za autem , a drugi za przyczepka, chyba , ze nie masz w aucie - to bieg do sklepu :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym trójkątem to tak jest-powinien być drugi. A nawiązując do poprzedniego to nie ma się co przejmować wszystkim,przepis o posiadaniu światła p.mgielnego jest i jest także przepis o ich stosowaniu.Patrząc na to realnie mało razy wciągu roku jest możliwość ich włączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam trójkąt w przyczepie powinien być (teraz pewien nie jestem, może się coś zmieniło, poszukam) a przydatny jest np. w sytuacji kiedy trzeba zostawić na drodze uszkodzoną przyczepę a autem pojechać - tak mi to kiedyś tłumaczono i jest to w sumie dość logiczne :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym światłem to wiadomo, przepis mówi o 50m widoczności i takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko, niestety wystarczy trochę mgiełki a już wariaci jadą z zapalonymi po mieście i po oczach dają... Z drugiej strony już 2 razy mi się zdarzyło jadąc p przyczepą trafić na taką ulewę że włączałem bo widoczność była beznadziejna, raz to taka pompa była że prawie wszystkie auta na pobocze zjeżdżały, tylko my z naszą niewiadówką środkiem szosy śmigaliśmy :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co trójkąt w przyczepie jak masz w aucie

 

a po to Rysiu, że na każdy człon zespołu pojazdów wg PoRD jest wymagany trójkąt, np jadąc z przyczepką musisz mieć dwa, jeden na auto a drugi na przyczepkę... jak zepsuje Ci się przyczepka i musisz ją zostawić na drodze wystawiasz jeden z trójkątów, jedziesz dalej samym autkiem, tez się psuje i wystawiasz drugi z trójkątów jakie miałeś na zespół pojazdów :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do meritum, właśnie byłem ze swoją Chateau z Holandii na pierwszym przeglądzie i tam zauważyli właśnie taką przeróbkę - przeciwmgielne było włączone w zasilanie wnętrza. Czyli w czasie jazdy kierowca włączał p/mgielne w aucie, a lodówka w przyczepie chodziła i piwo się nie ogrzało. :piwko:

Kazałem przerobić na prawidłowy układ, żeby przejść badania i jakiś nadgorliwy policjant się nie przyczepił, ale rozważam przeróbkę wszystkiego na 13 pinów (taka wiązka jest w przyczepie) i instalację docelową, bo w aktualnym układzie nie działa światło cofania w przyczepie. Nie jest obowiązkowe, ale dla lepszego samopoczucia mogę to uporządkować.

 

Tak więc odpowiadając na pytanie z pierwszego posta, duże zużycie energii może być spowodowane włączeniem dodatkowych odbiorników w przewód światła p/mgielnego.

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przerobić instalację na 13to pinową. Naprawdę nie rozumiem po co niektórzy tracą masę czasu i nerwów na przerabianie gniazda 7mio pinowego na coś do czego po prostu się nie nadaje (zasilanie odbiorników w przyczepie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie wymień, chwila roboty a o ile więcej możliwości :piwko:

No właśnie, jakie są możliwości oprócz świateł cofania i zasilania wnętrza? Pytam ogólnie, bo nie mam doświadczenia.

 

Warto przerobić instalację na 13to pinową. Naprawdę nie rozumiem po co niektórzy tracą masę czasu i nerwów na przerabianie gniazda 7mio pinowego na coś do czego po prostu się nie nadaje (zasilanie odbiorników w przyczepie).

Wiesz, może w Holandii nie ma obowiązku p/mgielnych w przyczepie, a to jednak dużo mniej zachodu niż przerabiać instalację w aucie...

 

Macie gdzieś schemat podłączeń 13 pinów? Gniazdo pewnie zrobię w warsztacie (mam moduł), ale wtyczkę to już samodzielnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.