Skocz do zawartości

Zasilać przetwornicą główne gniazdo?


Rekomendowane odpowiedzi

Podłączając przetwornicę do instalacji 230V przyczepy, aby zapobiec jej uszkodzeniu w momencie podpięcia do sieci, należy zastosować prosty przełącznik którym przełączamy między nią a siecią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączając przetwornicę do instalacji 230V przyczepy, aby zapobiec jej uszkodzeniu w momencie podpięcia do sieci, należy zastosować prosty przełącznik którym przełączamy między nią a siecią.

Dokładnie tak jak mówisz, nie żadne przekaźniki, automaty czy inne ustrojstwa. Tylko zwykły prosty przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BJoe, i tak mam zwykły prosty przełącznik "S" a przekaźniki przełączają prąd gdy podłącze się pod 230V , lub gdy podłącze 12V z auta , a samą przetwornicę ręcznie przełączam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się troszkę odezwę. NA DACHU CYCEPKI MAM PANEL O MOCY 80w. Byłem z daleka od wszelkiej cywilizacji. Mam stary akumulator na którym, pisze 100ah. Ale taką pojemność mój akumulator miał około 3 lata wstecz. Jestem raczej"fachowcem od dzwonków gazowych", z elektryką mam tyle wspólnego co wymiana żarówki w żyrandolu w domu. Mój pomysł na 220 V pochodzi z podpowiedzi użytkowników naszego serwisu. Ktoś mi napisał, że najprostrze rozwiązania są najlepsze. Ja u siebie problem 220 v rozwiązałem w następujący sposób. Bezpośrednio do akumulatora za pomocą szybkozłączek podłączyłem przetworniczę 12/220. Do przetwornicy podłączyłem kabel sieciowy, który mam w cycepce i z drugiej strony wpiąłem w.w kabel do gniazda cycepki. W ten sposób mam 220 v w środku. Omijam problem montowania jakiś przełączników i innych tego typu urządzeń Oryginalną ładowarkę całkowicie wypiąłem. Nie potrzebuję jej przy panelach. Przez cały długi weekend korzystałem wieczorami z 220 i 12v bez żadnych ogarniczeń i prądu mi nie brakło.( radio,3 żarówki 30 W na 220v i reszta na 12v) Dalsze postępowanie było proste, jeśli ruszam z miejsca cycepką, to odpinam przetwornicę od aumulatora, włączam światła przeciwmgielne w aucie i jadę z prądem 12v.

A jeszcze jedno. Nie wiem jak to zrobiłem, ale obeszłem zabezpieczenie, które wyłącza zasilanie przy spadku naładowania akumulatora przy 11v. Co jakiś czas słyszę tylko sygnał dźwiękowy mówiący o spadu napięcia poniżej 11v, ale cała reszta działa normalnie.

Jestem właśnie po trzecim drinie i nie wiem czy dobrze wyjaśniłem mój sposób na odpoczynek w dziczy, A teraz życzę smacznego i idę do grila. napić się za Wasze ZDROWIE. Pozdrowionka :ok::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.