Skocz do zawartości

Lodówka w przyczepie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kolejne pytanie:

Każdy ma lodówkę w przyczepie. Zasilana jest 12V, 230 lub gaz.

To wszystko na postoju.

A jak chce spakować sobie zapas jedzenia na zagraniczny wypad, włożyć to do lodówki i ruszyć w trasę, to jak wtedy chodzi lodówka?

Słyszałem że gazem nie można zasilać podczas jazdy.

230 również odpada z oczywistych względów.

Czy może chodzić na 12V podczas jazdy?

Jak to się odbywa?

Słyszałem że można przez gniazdo od światła przeciwmgielnego podłączyć ale co wtedy ze tym światłem?

Powinien chyba być.

Przyczepa z 1990r nie wiem jak się mają do tego przepisy.

Kto pomoże?

Jak chłodzić sobie jedzonko w przyczepie podczas jazdy?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 12 V :). W przyczepach światło przeciwmgielne nie jest raczej stosowane - przynajmniej tak mi się wydaje :).

W znormalizowanym gnieździe pinowym masz 7 bolcy.

Kontakt oznaczony 72c to zasilanie instalacji 12V przyczepy w tym i lodówki :).

i9e9buucn1n9316jm.jpg

g2ewgicyl6ziar6am.jpg

 

W przyczepie z 1990 roku na 95% będzie lodówka Elektroluxa - ma ona dwa włączniki (najczęściej czerwony i zielony). Jeden aby załączycz 12V w lodówce, drugi aby załączycz 230 V. No i to by było na tyle :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugim sposobem może być, jeśli tylko zakupisz baterie słoneczną zasilanie z aku w przyczepie. Ja na majówce na czas kiedy zmienialiśmy miejsce pobytu tak podtrzymywałem chłód w lodówce. W sumie to była praca do 2-4 godzin z akumulatora. A słyszałem, że aku powinien wystarczyć na ok 6 godzin pracy lodówki. Mi prądu, jak pisałem w innych postach, wystarczało i tak.ALe prąd z samochodu chyba by był lepszym rozwiązaniem na długich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy tylko o:

1. Jeżeli masz 12V po stacyjce to podczas dłuższego postoju jedzonko może się zepsuć a piwko będzie ciepłe.

2. Jeżeli masz 12V bezpośrednio z akumulatora to jedzonko po postoju ok - gorzej z rozruchem samochodu (w wypadku gdy postuj był długi np na spożycie w/w piwa).

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest normalnie w przyczepach?

Przecież są lodówki i zawsze coś w nich się chłodzi podczas jazdy.

W jaki sposób jest żywność w lodówce chłodzona podczas jazdy?

Nie powiecie mi że lodówka podczas jazdy np do Grcji jest wyłączona a jak ustawię się na kempingu, jadę na zakupy i dopiero chłodzę jedzenie.

Biorę ze sobą jedzonko i jak to jest chłodzone?

Czy z akumulatora samochodowego? (jeśli przyczepa nie ma swojego)

JAK TO SIE DZIEJE????

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra...

A jak ktoś ma gniazdo 7 stykowe w aucie i w przyczepie też to co wtedy?

Jeśli jest 13 w przyczepie a 7 w samochodzie to zakłada się przejściówkę. Czy dobrze rozumuje?

Pozdrawiam

:) [/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 7 stykowe to pociągnij sobie napięcie z oswietlenia przyczepy do instalacji 12 w przyczepie i wtedy gdy jedziesz lodówka chłodzi sobie o ile oczywiscie jedziesz na światłach(czasem trzeba pomysleć i wymienic beżpiecznik w samochodzie na mocniejszy)

drugim sposobem uzywanym na mniejsze odległosci jest załaczenie lodówki przed wyjazdem na 2 dni i podczas pokonywanie mniejszej odległosci lodówka będzie chłodzić swoja bezwładnością. można tez dla poprwy wpakowac do lodówki pakiety chłodnicze dostepne do lodówekk nie zasilanych pradem czy gazem. pakiety sa dostępne w wielu miejscach za niewielkie pieniążki.

pozdrawiam, tommi, rybnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :)

Ten pomysł wydaje mi sie najbardziej racjonalny o ile jest bezpieczny.

Jak duży bezpiecznik trzeba zamontować?

Co o tym pomyśle sądzą inni forumowicze?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można stosować mocniejszych bezpieczników w instalacji samochodu!!! Jeśli gdzieś zwarcie będzie to popalisz wszystko!Przekrój kabli też jest obliczany pod określone napięcia i nie powinno się w to ingerować w taki sposób! Więcej odbiorników pod ten sam kabel da większe obciążenie i może się grzać i topić... bezpiecznik Ci tego nie wyłączy bo również jest mocniejszy i będzie wytrzymywał te obciążenie. A lodówka jest jednak prądochłonna, to nie ładowarka telefonu. Ja stanowczo odradzam takich kombinacji! Jak w gnieździe jest wolne miejsce na prąd do przyczepy to trzeba tak skonstruować gniazdo by z niego korzystać a nie obciążać dodatkowo układ świateł! Oczywiście i to zabezpiecz bezpiecznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Powiem tak, wiem, że nic nie wiem.

Patrząc na instalację w mojej przyczepie zauważyłem :

- do pudła z bezpiecznikami i transformatorem wchodzący kabel

z puszki zamocowanej od dołu podłogi - zakładam, że kabel idzie

z wtyczki na 7 bolców i zakładam, że jest to ten wtyk 72c

(oświetlenie wnętrza przyczepy). Nie mają jeszcze możliwości

podpięcia się do auta, zacząłem podłączanie dodatkowego akumulatora

i prąd który właśnie w ten sam kabel (oczywiście poprzez bezpiecznik)

skierowałem, zasilał lodówkę (aczkolwiek studiując

"posty" muszę jeszcze raz sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy , po to lodówka ma trzy rodzaje zasilania aby z nich korzystac. Ja osobiscie bardzo rzadko uzywam 12V ,poniewaz jest to najmniej wydajne. Na campingu zawsze 230V , a w podrózy i noclegach parkingowych (przy dlugich wyprawach) gaz,gaz,gaz. Lodóweczka zamraza sie dwa razy szybciej niz z 12V. :)

Tak a propo Filip , nie wiem gdzie wynalazles to ze lodówki nie mozna zasilac gazem w trakcie jazdy???????????????????????????

Dodam ze mam gniazdo 13 ze wszystkimi podlaczeniami (dodatkowa masa , plus staly , plus po kluczyku , a nawet podlaczone wsteczne) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy, a propo zasilania lodówki gazem w trakcie jazdy to też tak słyszałem. Sprzedawca przyczepy mnie przed tym uprzedzał, że przy jakimś zawirowaniu powietrza płomień może zgasnąć i temu niby nie powinno sie korzystać z gazu w trakcie jazdy. Ogólnie mówił, że gaz należy zakręcać w trakcie jazdy, bo wibracje mogą spowodować poluzowanie reduktora na butli i nieszczelność powstanie. Ile w tym prawdy? Nie wiem... za małe mam jeszcze doświadczenie... chociaż w sumie lodówka zaopatrzona jest w termozawór (czy jak to się zwie) i jak płomień zgaśnie to dopływ gazu też zostanie odcięty więc niebezpieczeństwa nie ma tak czy siak. Jedynie podłączenie do butli stanowi niewiadomą...

 

Andy długie trasy robiłeś z gazowym zasilaniem lodówki? Nigdy nic się nie działo? Jak nic to chyba też zaczne jeździć jak Ty.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.