Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jakie masz dokładnie opony?

Ja mam takie jak zaleca producent od osobówki 195/70R14 91T (producent zaleca 91J - czyli mam nieweilki zapas) i pompuje wg zaleceń 2,7bara, ale opony sa ugięte jakby nie wiadomo ile było zapakowane do przyczepy. Rozmawiałem z Andy'm, on pompuje 3bary, ale w zasadzie nie wiem ile moge napompowac do tych opon, żeby nie strzeliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim hobby pod klapą przedniego bagażnika jest tabela ciśnień dla wszystkich rozmiarów opon występujących w tej przyczepie. Sprawdź czy u siebie też nie masz takiej naklejki. Pamiętam że dla opon 184 r14c to 3,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce w przyczepie ma 2,5 bara ale przy takim ciśnieniu opny wyglądają jak bez powietrza (165x12, masa własna przyczepy 770 kg). Pompuje więc do 2,9 - 3 i jest lepiej. Ostatnio widziałem przyczepę holenderską chyba Cantara ok 5 m z tabliczką na błotniku 4,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, cieszę się że ktoś poruszył ten temat. Jako weterani karawaningu mieliście pewnie kiedyś niewiadówki. Czy pamiętacie jakie tam było wymagane ciśnienie? Przed ostatnim wyjazdem uzupełniłem powietrze do ok2,5 atm. ale tak miałem wrażenie jak by było go za mało. Dodam, że stosuję standardowe maluchowskie opony czyli bodajże 12r70/135 oczywiście Dębica:)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w swojej, w bagażniku rzeczywiście jest naklejona kartka z różnymi rozmiarami opon i ciśnieniami. Wszytskie maja 2,7bara, tylko jedna

184R14C6PR (nie wiem czy dobrze zapamiętałem symbol) ma 3,8 bara. Jednak ja mam napompowane 2,7 i wg mnie za bardzosą ugięte nawet gdy przyczepa jest pusta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

OPONY VancoCamper przystosowane są do zwiększonego ciśnienia, gwarantują stabilność jazdy i wytrzymują długie dystanse. Do tego zapewniają ciche toczenie i komfort podobny do tego z samochodów osobowych. Nowe opony dostępne w sprzedaży w trzech rozmiarach z indeksem nośności 8 lub 10 PR. Oznacza to możliwość ich stosowania w samochodach powstałych na bazie m.in. modeli Fiat Ducato i Ford Transit.

Właściciele samochodów kempingowych muszą przestrzegać ograniczeń dotyczących maksymalnych nośności. Niezbędne wyposażenie lodówka, zbiornik na wodę czy butle z gazem ograniczają ilość dodatkowego bagażu i zapasów możliwych do zabrania. Szczególny nacisk dotyczy tylnej osi. Tam bowiem występuje największe obciążenie. Aby zwiększyć dopuszczalną nośność inżynierowie Continentala stworzyli opony o nośności do 1030 i 1250 kg, a w wypadku opon podwójnych od 975 do 1180 kg. Oznacza to, że przy zastosowaniu opon podwójnych samochód kempingowy z wyposażeniem może ważyć nawet 7,2 tony biorąc na pakę sporej wagi bagaż, rowery, kajak, a nawet skuter.

 

A to ciekawe ! Pozdrawiam - Robin :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.